Moderní
trendy v přípravě učitelů fyziky 2 – Rámcové vzdělávací programy
Srní, 28.–30. dubna 2005
Příspěvky a prezentace
Coufalová (ZČU Plzeň): Reagují fakulty připravující učitele na
vznik RVP?
Dvořák (UK Praha): O co a jak se snažíme v přípravě učitelů na MFF UK
Havel (ZČU Plzeň): Možnosti ověřování platnosti Maxwellových
rovnic
Hejnová (UJEP Ústí nad Labem): Hodnocení znalostí a dovedností žáků ZŠ
z hlediska přípravy školních vzdělávacích programů
Hosnedl (Gymnázium Plzeň): Využití počítačů ve výuce fyziky
Hubeňák (UHK Hradec
Králové): Patří programování do
výbavy současného učitele fyziky?
Jánský (ZŠ
Kladno): Interaktivní
tabule a její využití v hodinách fyziky
Jindra (ZČU Plzeň): Softwarové inženýrství při realizaci
počítačem podporované výuky
prezentace
|
příspěvek
|
obojí (zip)
|
Kekule (UK Praha): Jakou mají studenti gymnázia představu o některých jevech a pojmech molekulové fyziky a termiky
Kolářová (UK Praha): Příprava budoucích učitelů fyziky na tvorbu
školních vzdělávacích programů
Koudelková (UK Praha): Projekt Heuréka pro současné i budoucí
učitele
Králík (UJEP Ústí nad Labem): Zdroje nedorozumění ve výkladu kvantové
mechaniky
Lorenzová (Gymnázium Plasy): Boltzmann a jeho konstanta
Maršák (VÚP Praha):
Rámcové vzdělávací programy (RVP) pro základní a gymnaziální vzdělávání
Miňhová (ZČU Plzeň): Psychologie a výuka fyziky
Obdržálek (UK Praha): Hudební ladění ušima fyziky
Petřík (ZČU Plzeň): Realizace vybraných fyzikálních experimentů
zvukovou kartou počítače
Prokšová (ZČU Plzeň): Náměty pro seminář talentovaných studentů fyziky na gymnáziu
Rancová (G Rokycany): Praktické poznatky z tvorby ŠVP na
Gymnáziu Rokycany
Randa (ZČU Plzeň): Astronomické webové stránky astro.pef.zcu.cz − pomůcka pro výuku
a přípravu učitelů na školách a pro astronomickou olympiádu
Rauner (ZČU Plzeň): Nové učebnice fyziky pro základní školy a
možnosti jejich využití v RVP
Schwarzmeier (ZČU Plzeň): Mnohatělesové simulace a jejich využití při studiu fyziky
Sklenář (Srní): Klostermannové
Svoboda (UK Praha): Některé výsledky celostátního výzkumu „Vztah
žáků ZŠ a SŠ k vyučování obecně a k vyučování fyzice“
Šafránek (ČŠI
Karlovy Vary): Výsledky přírodovědné
gramotnosti mezinárodního výzkumu PISA
prezentace
|
příspěvek
|
obojí (zip)
|
Štefl (MU Brno): Vševlnový charakter astrofyziky ve výuce fyziky
Šťastná (Gymnázium Ústí nad Labem): Diagnostika prekonceptů
vybraných společných pojmů mezi chemií a fyzikou na ZŠ
Tesař (JU České
Budějovice): Některé možnosti výuky
akustiky
Trna (MU Brno): Mezioborová didaktika přírodovědy a RVP
Trojánek (Gymnázium Velké Meziříčí): Gymnaziální fyzika
Volf (UHK Hradec
Králové): Úkoly didaktiky fyziky
v České republice na začátku 21. století
Volf (UHK Hradec
Králové): Didaktika fyziky ve studiu
učitelství
Vybíral (UHK
Hradec Králové): Fundamentální
experimenty ve fyzice
Zajac (předseda JČMF):
Mezinárodní rok fyziky 2005
Zoubek (28. ZŠ
Plzeň): Zkušenosti z pilotáže
RVP pro základní vzdělávání ve fyzice